czwartek, 25 października 2012

Przecież każdy ma coś na głowie


A skoro tak, to może jednak chcemy wyróżnić się z tłumu?
Z szarego, jesiennego tłumu... A jak to zrobić najłatwiej, najładniej, najlepiej i samodzielnie? Już podpowiadam:)

Wykorzystam kilka gumek do włosów, starą metalową opaskę i spinkę do włosów, aby je odnowić wystarczą ścinki kolorowego filcu i klej (ja użyłam pistoletu na gorący klej, ale może też być "kropelka").
No to do dzieła!



Wykorzystując szablony, odrysowałam i wycięłam filc, tak by po złożeniu utworzył kokardę. Wycięty kształt składam tak jak na zdjęciu i w miejscu łączenia sklejam klejem.








Następnie pod spodem przyklejam gumkę do włosów i całość oplatam cienkim paskiem filcu (należy dobrze docisnąć po nałożeniu kleju, gdyż to właśnie ten pasek będzie trzymał całość kokardy).




A teraz szybko przywrócimy do życia starą opaskę do włosów! Zamiast filcowego sznurka, którego ja użyłam, można wykorzystać pasek filcu, wstążkę, mulinę - cokolwiek:)
Sznurek filcowy w czerwonym kolorze wydaje mi się wystarczającą ozdobą, więc po prostu zawiązałam go w kokardkę i przykleiłam do opaski- banalne!


Mam dla was jeszcze jedną propozycję- spinkę, która ożywi waszą fryzurę:)
Wycinamy prostokąt z cienkiego filcu, 2 cm x 20 cm, składamy go na pół (wzdłuż) i złożony brzeg nacinamy w odstępie 4 mm.

 Następnie zwijamy pasek, sklejając go odpowiednio, by się nie rozpadał. Gdy skończymy, nasze dzieło powinno wyglądać jak mały kwiatek, na środek przyklejam jeszcze koralika- ta część jest już gotowa.
Kształt spinki odrysowujemy na filcu, o kontrastowym kolorze i wycinamy. Przyklejamy go do spinki, uważając by nie posklejać jej za bardzo;) Na zakończenie, musimy jeszcze przytwierdzić do spinki kwiatka. Po kilku minutach można wpiąć ją we włosy i biec do pracy!
Miłego dnia!!





PS. Mam do wydania jeszcze 2 gumki z szarymi kokardami- jesteś zainteresowana?- daj znać!

3 komentarze: