wtorek, 14 kwietnia 2015

W roju stopek!


Kiedyś szyłam maszyną dysponująca dwoma ściegami, jedną stopką i dobrze mi to szło. Z czasem jednak apetyt rośnie, poznajemy nowe możliwości i szukamy nowych rozwiązań. Na moje nieszczęście (a w sumie to nieszczęście mojego portfela) trafiłam kiedyś na stronę z akcesoriami do maszyn do szycia i zwariowałam! Ponad 100 stopek do maszyny? Czy świat może być aż tak piękny:)? Może.
Nagle okazało się, że nie mogę już żyć bez stopki do ściegu overlockowego, nie wyobrażam sobie szyć kołderek bez stopki z górnym transportem, a wszywanie lamówki nigdy nie było tak proste jak jest teraz. Poznajcie moje nowe, cenne nabytki!



stopka do falbanek i zakładek
To monstrum wygląda dziwacznie, a służy do ekspresowego tworzenia czegoś tak pięknego i delikatnego jak falbanki. Dłuższą chwilę zajęło mi rozpracowanie tej stopki, nie obyło się bez poszukiwania filmu instruktażowego. Dzięki niej możemy uzyskać gęstą falbankę, ale także luźne zakładki, można także sterować ich głębokością. Kiedyś spędzałam długie godziny na układaniu falbanek... teraz zajmuje mi to minutę, cóż za oszczędność czasu:)

stopka z górnym transportem
Moja nowa miłość. Nie dość, że ułatwia szycie kilku warstw materiału, to także odkryłam, że dzięki niej moja maszyna daje sobie radę z dzianiną. Jak ja mogłam bez niej żyć?

stopka do wszywania lamówki
Dopiero niedawno nauczyłam się poprawnie naszywać lamówkę. Kiedyś próbowałam robić to w jednym kroku, ale wiadomo jak się to kończyło, na wierzchu pięknie, od spodu... lepiej nie mówić. Dopiero kilka miesięcy temu dowiedziałam się, że lamówkę należy naszywać w dwóch krokach, ale i to kończyło się czasami "małymi" błędami i wielkim pruciem;) Kiedy przeszłam na dobrą stronę lamówkowej mocy? Gdy obszywałam matę o wymiarach 1,7m x 1,5m i z pomocą tej stopki zrobiłam to w przerwie na reklamę (blok reklamowy na TVN, w czasie sobotniego, wieczornego filmu, czyli ze 20 minut, ale to i tak szybko!).

stopka do skóry, teflonowa i do ściegu overlokowego
Dwie pierwsze stopki są niezastąpione przy szyciu skóry i skaju, oczywiście chwilę zajmie zanim je wyczujmy, ale dzięki temu później chwyta się za nie automatycznie.
Nie ma się overlocka to trzeba sobie jakoś radzić:) Myślałam, że moje problemy rozwiążą ściegi overlockowe, w które wyposażona jest moja maszyna, ale okazuje się, że o wiele lepiej sprawdza się ta właśnie stopka w połączeniu ze zwykłym zygzakiem, gęstym i dość szerokim.

stopka dwustronna, wąska
Kupiłam ją, gdyż chodziła za mną już bardzo długi czas. Brakowało mi stopki, dzięki której będę mogła szyć przy samym zamku, przy krawędzi, w miejscach trudno dostępnych. Kupiłam ją w idealnym momencie, gdy musiałam wszyć wypustkę, sprawdziła się w tej sytuacji idealnie. Niestety ja nie sprawdziłam się aż tak dobrze jak ona i już na pierwszej prostej przeszyłam sobie palec wskazujący...

Tak jeszcze w ramach podsumowania- wydaje mi się, że do szycia wystarczy z reguły dobra maszyna i uniwersalna stopka. ale skoro możemy, to chyba dobrym pomysłem jest ułatwianie sobie życia/szycia.

Pozdrawiam
Kasia



1 komentarz: