wtorek, 12 maja 2015

Podusia dla Malucha


Marnie skończyła poprzednia poszewka na poduszkę, o marnie... nie będę wdawała się w szczegóły, ale nie da się jej już używać. Tak sobie pomyślałam, że uszyję nową i pokażę Wam jakie to proste. Dla siebie wolałabym uszyć poduszkę z guzikami, troczkami, albo nawet z napami. Ale znając apetyt Oliwki, szczególnie apetyt na różne malutkie elementy, wolę by nie miała się czym pożywiać w łóżeczku, dlatego ta poszewka będzie miała zakładkę, w którą schowa się poduszka.



Poduszka ma wymiar 40 cm x 60 cm. Należy wyciąć dwa prostokąty tkaniny, zgodnie z poniższym schematem (pionowe linie wewnątrz prostokątów odzwierciedlają miejsca zaprasowania).

Tkaninę zaprasowujemy tak jak przedstawia to schemat, dzięki temu bardzo łatwo będzie można ją podszyć. Pierwszy kawałek podszywamy po założeniu 2 cm, a następnie składamy do środka (do lewej strony) dwa razy. Drugi kawałek tkaniny składamy dwa razy, 2 cm i 5 cm, a następnie przeszywamy blisko krawędzi.



Tak przygotowane prostokąty tkaniny składamy do siebie prawą stroną i przeszywamy z pominięciem otworu, przez który będziemy wkładali poduszkę. Brzegi obszywamy zygzakiem, albo overlockiem. A na koniec odwracamy nasze dzieło na prawą stronę.


To już koniec. Mówiłam, że to będzie proste i szybkie!

:)

W kolejnym poście pokażę Wam jak uszyć prześcieradło z gumką, także dla Maluszka.

Kasia

4 komentarze:

  1. Wydaje się na prawdę proste ;) Może spróbuję, choć bardziej interesują mnie typowe jaśki. Może i dla takiego lajka jak ja zaprezentujesz jak się mam za to zabrać? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie nie takie straszne, aż chce się spać na takiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypadłam całkiem z blogosfery ale widze że u Ciebie nadal kolorowo i pięknie:)

    OdpowiedzUsuń